Bannere i lygtepæle
Aarhus Kommune råder over 126 bannerpositioner i udvalgte lygtepæle. Lygtepælebannere er målrettet større eventarrangører og andre store eventmæssige begivenheder i Aarhus.
Bannere i lygtepæle
For at sikre nyhedsværdien vil lygtepælene være i brug til ca. 6 – 8 events om året. Bannerne er fortrinsvis tiltænkt events, der understøtter Aarhus Kommunes eventstrategi og har internationalt sigte.
Der kan opnås tilladelse i max. 2 uger ad gangen. I særlige situationer vil der efter særskilt aftale kunne træffes aftale om længere ophængningstid.
Du kan vælge at ansøge om at bruge alle eller som minimum halvdelen.
Ordningen administreres af Aarhus Events. Nationale og internationale begivenheder har fortrinsret i tildelingen.
Aarhus Events kan i en ekstraordinær situation, med minimum seks ugers varsel, trække et tilsagn om brug af lygtepælene tilbage. Dette uden refundering af udgifter til produktion.
Lygtepælebannere er en effektiv måde at kommunikere på, men også en omkostningstung platform. Hvis du ønsker at benytte alle 126 positioner, skal du forvente en udgift på ca. 81.000 kr. (plus moms) til tryk, ophængning, nedtagning og bortskaffelse. Arrangøren skal selv afholde alle udgifter til tryk, ophængning, nedtagning og bortskaffelse.
Priserne i 2022 er:
- Samlet pris vedr. 60 bannere: kr. 39.410,00 ekskl. moms
- Samlet pris vedr. 80 bannere: kr. 52.665,00 ekskl. moms
- Samlet pris vedr. 100 bannere: kr. 65.225,00 ekskl. moms
- Samlet pris vedr. 126 bannere: kr. 80.180,00 ekskl. moms.
Læs mere omkring retningslinjerne for brug af bannere i lygtepælene her
Aarhus Kommune har taget en ny arrangørportal i brug som også omfatter ansøgninger om brug af lygtepælene. Alle ansøgninger om lån af beslag til lygtepælebannere skal ansøges via arrangørportalen Brug Aarhus. Når du har logget ind på portalen skal du vælge om at ansøge til "tilladelse til brug af bannere i lygtepæle".
Ansøgningsportalen Brug Aarhus
2 gange årligt er der deadline for ansøgning om brug af bannere i lygtepælene. Deadlines er årligt 15. oktober (med tildeling til kommende års første halvår) samt 15. april (med tildeling til indeværende års halvår).
Hvis du ikke har nået at ansøge inden deadline, så kontakt os på mail aarhusevents@aarhus.dk for at høre, om der eventuelt stadig er plads.
For mere information om brug af lygtepælene til ophæng af bannere kontakt venligst Aarhus Events på aarhusevents@aarhus.dk.
Hvis du har modtaget tilladelse til ophæng i lygtepælene bedes du venligst huske, at du skal sende grafikken til godkendelse hos Aarhus Events inden det sendes til trykning.
Ansøg på Brug Aarhus
Alle ansøgninger om lån af beslag til lygtepælebannere skal ansøges via arrangørportalen Brug Aarhus. Når du har logget ind på portalen skal du vælge "tilladelse til brug af bannere i lygtepæle".
Aarhus Events
Hveensgade 1, 1.th.
8000 Aarhus C
Telefon:
41848689
E-mail: aarhusevents@aarhus.dk