Gå til hovedindhold

Det praktiske

Der er altid en hel del praktik og tilladelser, der skal på plads, inden et arrangement kan gennemføres. Her finder du vejledninger til en lang række af de udfordringer eventarrangører oftest møder.

  • Læs op

Indhold

    Er du klar til at søge om tilladelse til udendørsarrangement, udeserveringer, byggetilladelse til scene, lejlighedsvis alkoholbevilling, brug af gadebannere eller brug af fritstående plakatstandere? Så skal du ansøge på Brug Aarhus.

    Gå til Brug Aarhus

    Hvad gør du med affaldet?

    Aarhus Kommune har fokus på plast- og affaldsforebyggelse ved arrangementer og events. Derfor skal du også tænke affaldshåndtering ind i dit arrangement.

    Dato

    Aarhus Kommunes eventsekretariat, Aarhus Events, har sammensat kalendere med de største events i Aarhus i den nærmeste fremtid.

    Opstart

    Før du går i gang med planlægningen af din event, anbefaler vi, at du læser vores råd til afvikling af store arrangementer.

    Tilladelser

    Arrangementer kræver som oftest ansøgning om tilladelse hos forskellige myndigheder. Vi har samlet en række oplysninger om tilladelser og krav, som forskellige myndigheder stiller, når man laver aktiviteter.

    Finansiering

    Når du planlægger din event er det vigtigt at have økonomien med hele vejen. Her kan du læse om forretningsplan, budgetter og fundraising.

    Logistik

    Der er mange ting at huske på, når man står som arrangør af et arrangement. Når tilladelserne er i orden, skal du også sikre dig, at der er styr på de praktiske forhold.

    Frivillige

    Har du hænder nok til oprydning, renholdelse, op- og nedtagning, pasning af boder og så videre? Brug af frivillige kræfter sender et positivt signal om dit arrangement.

    Overnatning

    Har du brug for overnatning - til dit personale, gæster eller udøvere - så byder Aarhus på mange forskellige overnatningsmuligheder.

    Sidst opdateret: 22. februar 2024