Det praktiske
Er du klar til at søge om tilladelse til udendørsarrangement, udeserveringer, byggetilladelse til scene, lejlighedsvis alkoholbevilling, brug af gadebannere eller brug af fritstående plakatstandere? Så Brug Aarhus
-
Hvad gør du med affaldet?
Aarhus Kommune vil have fokus på plast- og affaldsforebyggelse ved arrangementer og events. Derfor skal du også tænke affaldshåndtering ind i dit arrangement.
Læs mere -
Dato
Aarhus Kommunes eventsekretariat, Aarhus Events, har sammensat kalendere med de største events i Aarhus i den nærmeste fremtid.
Læs mere -
Opstart
Før du går i gang med planlægningen af din event, anbefaler vi, at du læser vores råd til afvikling af store arrangementer.
Læs mere -
Tilladelser
Arrangementer kræver som oftest ansøgning om tilladelse hos forskellige myndigheder. Vi har samlet en række oplysninger om tilladelser og krav, som forskellige myndigheder stiller, når man laver aktiviteter.
Læs mere -
Finansiering
Når du planlægger din event er det vigtigt at have økonomien med hele vejen. Her kan du læse om forretningsplan, budgetter og fundraising.
Læs mere -
Logistik
Der er mange ting at huske på, når man står som arrangør af et arrangement. Når tilladelserne er i orden, skal du også sikre dig, at der er styr på de praktiske forhold.
Læs mere -
Frivillige
Har du hænder nok til oprydning, renholdelse, op- og nedtagning, pasning af boder og så videre? Brug af frivillige kræfter sender et positivt signal om dit arrangement.
Læs mere -
Overnatning
Har du brug for overnatning - til dit personale, gæster eller udøvere - så byder Aarhus på mange forskellige overnatningsmuligheder.
Læs mere